Tàrrega iniciarà canvis en la ubicació de contenidors de recollida selectiva
Durant la setmana, diverses zones de la ciutat es veuran afectades pel canvi d’ubicació de contenidors de recollida de paper-cartró, vidre, envasos, fracció orgànica i rebuig. També s’instal·laran nous contenidors de paper-cartró i envasos.

Finalitza amb èxit la prova pilot de la recollida PaP al polígon Riambau i s’inicien els preparatius per als polígons Llevant i Canaleta.

El Consell Comarcal de l’Urgell i l’Ajuntament de Tàrrega, mitjançant l’empresa de recollida Urgell Net, SA i la Regidoria de Medi Ambient, han planificat la reubicació de diversos punts de recollida de residus. En aquests moments existeixen molts punts de recollida única de rebuig i orgànica, fet que dificulta als ciutadans el correcte abocament dels seus residus, que prèviament han separat en origen a les seves llars.

En aquest sentit, durant aquesta setmana, en diverses ubicacions de les zones nord, ponent i centre de Tàrrega, s’eliminaran els contenidors de rebuig i orgànica que estiguin sols i s’incorporaran en illes de recollida de cinc fraccions. En aquests punts es col·locaran uns cartells informatius de les noves ubicacions per tal que el ciutadà sàpiga on té l’illa més propera.

Per altra banda, tenint en compte que durant el darrer trimestre del 2024 es preveu iniciar la recollida porta a porta per a les fraccions resta i orgànica, serà molt important poder disposar de més punts de recollida selectiva per tal de facilitar al ciutadà el reciclatge i abocament de les fraccions vidre, paper-cartró i envasos. Per aquest motiu, aquesta setmana també es començaran a canviar alguns dels contenidors de paper-cartró i envasos més malmesos per contenidors nous de polietilè.

Un mes després de l’inici de la recollida porta a porta al polígon Riambau es pot afirmar que aquest sistema implantat ha estat tot un èxit. La zona del polígon continua impecablement neta, els empresaris han manifestat el seu bon funcionament i la separació en origen ha estat del tot satisfactòria. És per això que ja s’han començat els preparatius per tal que el proper dia 15 de març es pugui estendre el mateix sistema de recollida als polígons de Llevant i Canaleta.

Des d’ambdues institucions celebrem l’èxit d’aquesta implantació al Polígon Riambau i preveiem un bon funcionament als polígons que s’hi incorporaran. En aquests moments estem treballant de valent perquè, finalment, el sistema de recollida porta a porta, quan s’implanti al conjunt de la població de Tàrrega, sigui també tot un èxit.

Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Acceptar Rebutjar Gestionar Galetes